Followers

Saturday, September 3, 2011

Hadiah Di Hari Raya

Sungguh tak kuduga...
itu sahaja yang mampu aku ucapkan.  target bulan ramadhan puasa kali ni adalah nak menguruskan badan. disamping mengerjakan ibadah puasa. Alhamdulillah hasrat itu tercapai.  dari berat badan 56 kg sedikit demi sedikit ... minggu demi minggu berat badan berkurang menjadi 53kg, yeayyy rasa nak melompat. tapi still tak dapat cecah sasaran awal 50kg.  agak susah sket nak turunkan kepada 50kg. sebab mesti makan. kalu tak makan susu macam kurang jer.

lately ni bila perah susu dapat sket sangat dalam 100ml jer... hasrat hati nak kumpul stok lepas bulan ramadhan ni. so far syirah masih minum susu bulan may yang lepas. jadi setakat ni stok susu masih boleh bertahan sehingga 15 bulan.  alamak.... masih terlalu jauh. milestone min nak susukan syirah sehingga usianya 24 bulan. Ya Allah permudahkan aku.

Tup tup ramadhan dah habis... baru aku sedar... aku pun dah sebulan tak datang period....normalkah aku??
malas nak fikir lebih2. mungkin sebab min menyusukan syirah. tapi....

ada suatu perasaan kurang enak ... asyik ngantuk nak tidur jer..macam  ahem ahem... tapi tak mungkin

Raya kedua masa kat rumah ayahandak... gesaan hati makn kuat. min suruh abang beli UPT, cuba sendiri dulu... dan keputusanya.......... Alamak!! 2 line lah, macam mana nih huhuhu... 1001 perkara bermain difikiran. tapi sebolehnya, cerita ni biarlah antara kami dahulu... hai Syirah... kejapnya dah jadi kakak.

Hari jumaat min decide pergi klinik umra untuk medical check up, doc scan, usia kandungan dah cecah 6 minggu, yang takjubnya... jantung baby dah ada. Ya Allah  terima kasih atas hadiah yang KAU berikan kepada kami.  ALHAMDULILLAH

2 comments:

  1. peknen eh..tahniah.. (dlm hati jelos..hehe)
    kyra bila la nk dpt adik..huhu

    ReplyDelete
  2. Terima Kasih syima, Doakan untuk aku, kau tau ajelah aku ni fragile. macam tak sangka yang teramat sangat. Aku masih bf Syirah lagi, harap bb di luar dan didalam (especially) kuatlah semangatnya untuk terus membesar.

    Insya Allah, ada rezeki untuk kau nanti. cuma masanya belum tiba... jangan lupa ini kandungan aku yang ke-8 tau. (masih tetap berusaha) Allah takkan hampakan Doa hambanya.

    ReplyDelete