Followers

Saturday, May 28, 2011

cuti sekolah ohh cuti sekolah

akhirnya cuti sekolah pun bermula...
aku dah pening kepala memikirkan kat mana aku nak letakkan imannina. sian kat dia merayu rayu tak mo pergi rumah auntie pah. dia nak duduk rumah opah dia. kalu letak kat umah opah.... nanti dia mengacau adik dia nak tido n sian pulak kat emak nak tengokan 2 orang anak aku ni.
anyway... am going to be firm. just close one eye and send her to auntie pah house for her sake.

tetiba terimbau kenangan lalu...
dulu2 start jer cuti sekolah hujung tahun... mak pun startler packing kan pakaian kitaorang. get ready nak hantar aku n adik2 ke rumah opah kat kampar perak... mula2 seronok ler... lama2 bosan. duk kampung, sumer takde, bangun tido makan pagi, mandi, tolong opah basuh n sidai baju (iyelah opah dah tua dah taklarat nak basuhkan kain baju kami adik beradik), sambung makan tengahari, makan malam n tido. kerjanya makan makan makan huhuhu.
main pun.... mana ada ps2 time tu. game player pun tak mampu nak beli. so main congkak yang kami gali kat tanah... main galah panjang. main lompat getah... main sorok2. jenis mainan yang tak memerlukan wang, tapi kami enjoy. ( rindu sangat kat arwah opah... semoga rohnya dicucuri rahmat)




ni gambar depan halaman umah arwah opah... tempat kami bermain

now tiba turn anak aku... apa plan aku supaya cuti dia lebih bermakna?
buntu pulak aku memikirkanya.,cadangnya nak hantar dia p swiming class. tapi takde orang nak hantar. sebab package yang diaorang offer tu 4 kali seminggu. so tak jadilah nampak gayanya... sian nina

takpelah nina.. belum ada rezeki nak belajar swim... nanti ummi n abah bawa nina p bercuti ye. lokasinya akan kita fikirkan kemudian .

No comments:

Post a Comment