Followers

Wednesday, September 28, 2011

First Visit

                                                           Upload frm facebook


Agak berdebar2 nak pergi visit kat Hospital Sungai buluh hari ni. Punyalah payah nak cari parking, penuh giler, 2 kali memusing.  dahlah keluar lambat, appointment jam 0900, ni pun dah pukul sembilan. Finally dapat juga.

Kat registration punyalah ramai orang, tapi nasib baik counter register penuh, dalam setengah jam menunggu, pastu dah buleh ke klinik Gynae. kat Klinik Gynae pun sekejap, huwaaa, nasib hari ni memang baik ler. so nampak gaya memang hari ni ambik time off ajelah, sebab petang ni pun memang nak pergi MDO open house.

Macam biasalah, bila dah register kat klinik gynae, mula2 kita kena pergi kencing dulu, pastu diorang akn panggil untuk ambil bp dan berat badan, Alhamdulillah kali ni bp normal. tak mcam selalu asyik rendah jer. berat badan 53.5kg, naik 0.5 jer dari sebulan lepas. hurmm... memang tak lalu nak makan ler.

Dan tibalah waktu yang dinantikan, nombor giliran aku dipanggi ke bilik nombor 4, fuh jumpa doktor Ida mariana. aku banyak sejarah dengan doktor ni, dia yg mula2 detact Molar pregnancy aku masa 2007. pastu partial mole 2008,  masa nak discharge insyirah dari bilik bersalin pun dia yang tandatangan.   Seperti yang dijangka... dia memang ingat kat aku juga ... kuang kuang kuang.

"Ha apa citer ni puan, baru bersalin tahun lepas, tahun ni dah tersangkut lagi? tak pakai family planning ke? hurmm soalan cepu emas, yang memang aku jangkakan. " tersalah kiralah doktor, lagi pun saya breastfeed, tak sangka pulak secepat ni boleh sangkut".  tak pelah nak buat macam mana... komen doktor, dah tersangkut, tapi awak kena ambil semula pil2 yang pernah awak ambil masa pregnant dulu. untuk memastikan kesihatan baby. 

Doktor prescribe kat aku ubat duphaston untuk berhentikan pendarahan, kali ni kena ambil 3 kali satu hari, ubat cardiprin untuk cairkan darah, supaya darah lancar dah supply more to baby. dan jangan lupa acid folic. ( fuh nak makan pun tak lalu... inikan nak telan ubat) huwa hhahahaha.... sabarlah hati. demi kebaikan

time scan baby, semuanya ok. semuanya sihat, nampak jantung baby berdegup, Alhamdulillah. perliharalah kandunganku ini Ya Allah Amin. Aku kuar awal... cuma beratur yang amat panjang kat pharmacy... aduyai... udahnya 1 jam juga tersangkut kat pharmacy...

No comments:

Post a Comment