Followers

Thursday, April 21, 2011

Selamat datang ahli baru

Hurm entry kali ni min nak cerita pasal ahli baru dalam keluarga kami, bukanya orang tapi sebuah kereta, kereta saga BLM,  yang uniknya ... ia adalah sebuah teksi, HWD 6918 atas nama MD Shahrulnizam Bin Selamat. yeee akhirnya hasrat kami termakbul juga.


Asalnya kami memang bercadang untuk beli sebuah lagi kereta, memandangkan ahli keluarga pun dah bertambah. need more space especially for the car boot.  Berkira2 nak beli waja jer, tapi en hubby cakap mahal kalu beli local price, tetiba datang cadangan why not kita beli teksi.... sambil2 tu abang buleh tambahkan pendapatan kita.


mulanya agak ragu2 juga... iyelah "TEKSI"... segan gak nak naik p kehulu kehilir... tapi bila kenangkan hadis nabi... perniagaan adalah jalan terbaik untuk memperolehi kekayaan. so aku pun agree. teksi ni consider investment kami berdua. perniagaan pengangkutan yang kami jalankan. so sambil menyelam sambil minum air.


Tapi bukan senang juga nak dapatkan permit teksi sendiri. banyak procedure yang perlu dilakukan... kat luar sana masih ramai otai2 yang cuba untuk dapatkan lesen teksi, tapi masih tak berjaya. kiranya ini rezeki kami.  4 bulan aku mengandungkan insyirah ... laki aku try apply lesen teksi... syirah dah lahir dalam 4 bulan kami dapat tahu permohonan teksi kami berjaya, & pada usia insyirah 8 bulan kami invest duit untuk beli kereta ni.

Terima kasi Allah, atas nikmat yang ENGKAU berikan kepada kami. Alhamdulillah

4 comments:

  1. Salam.
    Tahniah. Bukan senang nak dapat permit teksi atas nama sendiri ni.

    ReplyDelete
  2. salam..tahniah juga ayu ucapkan...bagusnya dapat berniaga kan..

    salam perkenalan dari ayu ^_^
    thanks sudi singgah blog ayu ye

    ReplyDelete
  3. waalaikumusalam

    terima kasih zezebel @ Z, setuju dengan pendapat awak.... bukan senang nak dapat permit teksi atas nama sendiri... banyak cabaranya... mental, fizikal, masa & kewangan. Alhamdulillah Allah permudahkan rezeki kami.

    ReplyDelete
  4. waalaikumusalam

    terima kasih ayu...
    salam perkenalan dari saya juga...
    saya ni memang peminat ayu, start follow blog ayu masa saya dalam pantang anak ke-2,
    sangat santai/ tapi penuh berinformasi.
    saya sangat suka (gaya mei mei dalam citer upin dan ipin :) )

    ReplyDelete